A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Napi meditáció - TÖRŐDJÜNK MAGUNKKAL ÉRZELMILEG! - December 16. - (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)

2010. december 16., csütörtök.


 Mit jelent az, hogy érzelmileg törődjem magammal?


Felismerem, ha dühös vagyok, és ezt az érzést szégyenkezés vagy vádaskodás nélkül elfogadom. Felismerem, ha úgy érzem, megbántottak, elfogadom ezt az érzést anélkül, hogy megbüntetni akarnám azt, akitől ered. Felismerem és átérzem a félelmet, amikor ez az érzés jelentkezik bennem.
Megengedem magamnak, hogy átérezzem a boldogságot, az örömöt és a szeretetet.
Akkor törődöm érzelmeimmel, ha megengedem magamnak, hogy addig érezzem, amíg el nem jön az elengedés ideje, és tovább mehetek a következőkhöz. Belátom, hogy érzelmeim néha segítenek megragadni a valóságot, de tudom, hogy néha csalókák. Mindenképpen fontosak, de nem szabad hagynom, hogy csakis ők irányítsanak.
Másoknak csak akkor beszélek az érzelmeimről, ha biztonságosnak érzem, és ha a helyzet megfelelő.
Ha leragadok egy bizonyos érzelem mellett, segítséget és útmutatást kérek.
Figyelem, mire akarnak megtanítani.
Ha érzelmileg törődni akarok magammal, értékesnek tartom, felfedezem, és ápolom énemnek érzelmi részét.
Ma törődni fogok magamról érzelmileg. Nyitott leszek a magam és mások érzelmeire, és elfogadom őket. Igyekszem, hogy érzelmeimet és eszemet ötvözve egyensúlyt teremtsek, de nem hagyom, hogy intellektusom távol tartsa tőlem az érzelmeket.

Igen, most nagyon dühös vagyok és megbántott. És odáig még nem jutottam el, hogy emiatt a másikat ne akarnám megbüntetni, azt az embert, aki ezt okozta nekem. Igen, meg akarom büntetni, hogy érezhesse azt, amit most én. Érezhesse a csalódást, a fájdalmat, a megbántottságot és a megalázottságot is. 
Vállaltam az érzéseimet vele szemben, kimondtam, tud róla. Ezt régebben - sok évvel ezelőtt - még nem mertem megtenni, annyira féltem az elhagyástól. Inkább magamban tartottam és őrlődtem, fortyogtam, megbetegítettem magam. Ma már ezt nem teszem. Kiadtam, megmondtam és ezzel még nincsen vége. Hagyom, hogy átérezzem őket és amikor eljött az ideje, elengedem. Nem ragaszkodom hozzájuk.

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |