A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Fonák mese

2011. február 9., szerda.

Fonák mese. 

Valamikor hajdanán, mikor még az utcán köszönt egymásnak ismerős és
ismeretlen is egyaránt, élt egy kicsiny kisleány. Egy szántó-vető házaspár
gyermekeként látta meg a napvilágot. Nem voltak játszótársai, mert
környezetükben csupa gazdagok éltek, akik nem engedték a szegény gyermek
közelébe csemetéjüket. A kislány távolról figyelhette csak a többiek életét.
Fájdalmai elől egy képzeletvilágba menekült. Kopott ruháján a foltokat
ékszernek látta. Kukoricababáját hercegnőnek nevezte. A Nap izzó hevét
simogató aranyzuhatagként élvezte, és amíg más árnyékba menekült, ő azt
mondta: én a Nap leánya vagyok, és azért süt ilyen forrón rám, mert rettentő
nagy szeretettel akar átölelni engem Napanyukám. Lassan-lassan megtanulta,
hogy mindent a maga javára fordítson, mindenből hasznot kovácsoljon. Ha
langyos nyári zápor hullott, szappannal a kezében, kiszaladt házuk udvarára
és kacagva mosakodott, miközben vidám hangon kiabálta be édesanyjának: nézd, Anyu! Nekem is van zuhanyozós fürdőszobám. A szomszédok közül sokan bolondnak tartották őt, nem értették, miért tud mindennek örülni. Azt
mondták róla: ennek a gyereknek visszájára fordította Isten az eszét.
Teltek az évek. A kislány felnőtté vált. A falu bírója kihirdette, hogy
vásárt rendeznek. Mindenki hozza el egy batyuban azt, amiből úgy érzi, olyan
sok van neki, hogy másnak is szívesen adna át belőle. Megjelentek a gazdag
szomszédok felnőtt gyerekei is. Batyujuk betegségtől, válópertől,
könnyektől, és elégedetlenségtől duzzadt. A mi leánykánk csomagjában
kacagás, boldogság, elégedettség volt található. Megkérdezték tőle: Téged
elkerültek a bajok, hogy nem tudtál hozni belőlük? Nem. Csupán azokból nem
tartok számon mást, mint a betegség után a gyógyulást. A vitákból a
békülést. Vagy ha elveszítettem valamit, megőriztem afeletti örömömet, hogy
pótolhattam veszteségemet. Az én batyumban is ugyanazok találhatók, melyek a  tietekben, csak - tudjátok, én mindent a visszájára fordítva használok.

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |