A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Napi meditáció - Mondj igent! - Augusztus 8. - (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)

2010. augusztus 8., vasárnap.

Tegnap arról beszéltünk, hogyan tanuljunk meg nemet mondani. Ma egy másik fontos szóval foglalkozunk: az igennel.

Igent mondhatunk olyasmikre, amiket jónak érzünk, igent mondhatunk arra, amit szeretnénk akár magunknak, akár másoknak.
Megtanulhatunk igent mondani a szórakozásra. A csoportos összejövetelekre, barátaink meglátogatására, a segítségkérésre.
Megtanulhatunk igent mondani az egészséges kapcsolatokra, azokra az emberekre és tevékenységekre, melyek javunkra válnak. Megtanulhatunk igent mondani vágyainkra és szükségleteinkre, ösztöneinkre és Felsőbb Erőnk vezérlésére.
Megtanulhatunk igent mondani arra, hogy segítsünk, ha úgy érezzük, ez a helyes. Megtanulhatunk igent mondani az érzelmeinkre. Megtanulhatjuk észrevenni, mikor van szükségünk egy kiadós sétára, egy kis szundikálásra, arra, hogy valaki masszírozza meg a hátunkat, vagy vegyünk magunknak egy csokor virágot.
Megtanulhatunk igent mondani a munkánkra, ha jónak érezzük.
Megtanulhatunk igent mondani mindenre, ami táplál és éltet. Megtanulhatunk igent mondani az élet és a szeretet által kínált ajándékokra.
Ma igent mondok mindarra, amit jónak és helyesnek érzek.

Régebben igent mondtam mindarra is, amit nem akartam megtenni - mondjuk idő hiányában - ezzel kárt okoztam saját magamnak, ugyanis kapkodtam vagy éppen a saját elvégezendő dolgaimból hagytam el valamelyiket csakis azért, mert nem tudtam nemet mondani.
Időszakosan igent tudok mondani a meditációban felsorolt dolgok közül jó párra, időszakosan viszont szinte egyikre sem.
Gondolom ezzel nem vagyok egyedül, mivel nem egyformák a napjaim, hangulataim, napi érzéseim adott dolgokkal kapcsolatban.
Többször észrevettem és a "Csak a mai nap" is erre tanít, hogy számomra olyan dolgokra is szükséges igent mondanom, amit nagyon nem akarok megtenni, pedig hasznosak a további fejlődésemhez, gyógyulásomhoz. Ezeket a dolgokat többször inkább elodáznám és ilyenkor eszembe jut a "Csak a mai nap" okossága és általában (nem mindig) DE! azért megteszem.
Szóval az igent mondások között is különbségek vannak és én ezeket a különbségeket a 12 Lépéses Program segítségével, a saját életem, érzéseim vizsgálatával vagyok képes felismerni. 

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |