A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)

2010. június 1., kedd.


Június 1.
Nyíltság.

Az őszinte, nyílt emberek társaságában, biztonságban érezzük magunkat. Kimondják, ami a szívükön fekszik, és mindig tudjuk, hányadán állunk velük.
Azokban nem tudunk igazán megbízni, akik félnek elmondani, kik ők, mit akarnak, és mit éreznek. Ha nem mondják is ki, valamilyen módon a maguk igazsága szerint fognak cselekedni. Ez pedig gyakran hat másokra a meglepetés erejével.
A nyíltság időt és energiát takarít meg. Nem hagyja, hogy áldozattá váljunk. Mellőzi a mártíromságot és a ravaszkodást. Segít birtokba venni erőnket. Kölcsönös tiszteleten alapuló kapcsolatokat teremt.
A nyílt, őszinte emberek társasága biztonságot sugároz. Légy te is ilyen!
Ma lesz bennem annyi erő, hogy nyílt legyek. Nem kell se passzívnak, sem agresszívnak lennem. Jól fogom érezni magam a magam igazságával, hogy a körülöttem lévők jól érezhessék magukat velem.

A mai napon semmi panaszom arra, hogy nem lennék nyílt... teljesen nyílt! Már régóta nincsen a nyíltsággal problémám, akár családtagokról, akár idegen emberekről van szó.
Megérkezett a szép, új mosógépünk, nagyon örültem neki. Az örömöm csak addig tartott, amíg haza nem ért a gyerekeim apja és el nem kezdte üzembe helyezni a gépet. Már bánom, hogy megvártuk a fiammal... kénytelenek voltunk, ugyanis a mosógép aljára is rak a gyártó habszivacsból egy védő "talpat" és ez három emberes munka, ketten kicsit megemelték a gépet, én meg kihúztam alóla. Átnézegettem a használati útmutatót, megnéztem a rajzokat, hogyan ajánlja a gyártó, a mosóvíz és a tiszta víz be illetve kivezető csövek csatlakoztatását. Aztán egy dugó félét találtam, mondom az exnek, hogy nézze már meg a rajzot, ezt az izét innen ki kell venni, hogy a dugóval be lehessen dugaszolni. Kicsavarozta az izéből a csavart és akkor jöttem rá, hogy ez arra való, hogy rögzítse a mosógép dobot, hogy szállításnál fix legyen, ne ütközzön bele a mosógép oldalába, ezzel belül akármit is tönkretéve. Aztán jött a nehezebb dolog, mert a csavart egy olyan akármibe építették bele, aminek kivételével vagy egy órát elszórakozott. Előkerült egy csavarhúzó, kettő fogó, egy kisebb és egy jó nagy és egy tapéta vágó kés is. Már ezek látványától is kivert a víz, hát még a hangoktól, amik a fürdőszobából kiszűrődtek. Ki, be mászkáltam, mert a gépet magára hagyni se mertem az exel és ott maradni is féltem. Teljesen elkeseredtem, hogy szétbarmolja az új mosógépemet, már lelki szemeim előtt láttam, hogy tárcsázom a mosógép szerelőnk telefonszámát, segítséget kérve. Aztán elszakadt a cérna nálam és jól megmondogattam a magamét! A jelenetem záró mondata a következő volt: "Úgy látszik, ebben a családban már semminek sem lehet örülni, mert te teszel róla!!!"
Tanulság, nyugodtan támaszkodhatom az érzéseimre és semmiféle munkával nem szabad megbíznom az exet, jobban járok. Akkor meg minek tartom???!!!
Pontosan ő az a példa, akit emleget a meditáció, hogy hallgat, nem vállalja a felelősséget - ugyanis amikor belemásztam a fürdőkádba, mert csak onnan láttam jól, hogy mit is művel és felsikkantottam, odavágta elém a nagyobbik fogót, ezzel, "akkor csináld te", mondom a túrót, ez nem az én dolgom... lehet, mégis - nem vállalja fel az érzéseit, mondhatni kiszámíthatatlan. Amikor kérdezem valamivel kapcsolatban, támadásnak veszi és el kezd hisztizni, mint egy három éves, akitől elvették a homokozó lapátot. Unom már, hogy minden mondatomat meg kell magyaráznom neki és unom azt, hogy nagy nehezen felneveltem kettő gyereket és egy óvodás a nyakamon marad.
A mai napon újból az a gondolat foglalkoztat vele vagy nélküle és az utóbbi mellett döntenék, hogyha ma lenne hozzá merszem... na, de ami késik, az nem múlik.
Nyeregben érzi magát, mert ő keresi a pénzt, azt hiszi ezzel sakkban tarthat... pedig mennyire téved!

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |