A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)

2010. május 4., kedd.


Május 4.
Megszabadulás kényszeres zavarainktól.

„Köszönöm, hogy tegnap józan maradhattam. Kérlek, segíts, hogy az legyek ma is.”
(A Névtelen Alkoholisták programjából.)
Amikor elkezdtem a kapcsolati függőségből való megszabadulás folyamatát, szörnyen dühös voltam, hogy megint ki kell magam gyógyítani valamiből. Hét évvel ezelőtt kezdtem el ugyanis egy, a vegyi anyagoktól való függőségből való kigyógyulási programot. Nem éreztem tisztességesnek, hogy ugyanannak az embernek két ilyen komoly problémával kelljen megküzdenie egyetlen életben.
De túljutottam a haragon. Rájöttem, hogy a két gyógyulási folyamat nincs elszigetelve egymástól. Sokan vannak így mások is: egyszerre próbálnak kigyógyulni a kapcsolati függőségből és a szenvedélybetegségekből, úgymint alkoholizmus, drogfüggőség, játékszenvedély, kóros evés, munkamánia vagy szexfüggőség. Mások más kényszeres rendellenességektől próbálnak megszabadulni; ezek a túlzott gondoskodási kényszertől, a depresszión át a kényszeres bűntudatig vagy szégyenérzetig terjedhetnek.
A gyógyulás fontos része, hogy mindenféle kényszeres és szenvedélybeteg viselkedésmódtól megszabadítsuk magunkat. A gyógyulás egy egészséges életvezetésnek nevezett nagyszoba, amelybe már beléptünk.
Beláthatjuk, hogy függőségeink erősebbek nálunk. Ilyenkor egy Nagyobb Erőhöz folyamodhatunk, hogy segítsen megszabadulni tőlük. Már tudjuk, hogy bízhatunk ebben az erőben. És ha már egyszer aktívan elkezdtük az öngyógyítást, Isten segíteni fog, hogy megszabaduljunk kényszereinktől.
Istenem, segíts ma, hogy mindenre odafigyeljek a gyógyulásommal kapcsolatban. Segíts belátnom, hogy mielőtt munkálkodni kezdhetnék gyógyulásom érzékenyebb területein, például kapcsolati problémáimon, kényszeres viselkedésformáimtól kell megszabadulnom.

Ugyan így voltam, mint a meditációban említett valaki, csak annyival mégis más, amikor felismertem valamelyik keresztfüggésemet, örültem annak, hogy bármelyiket tudom én magam kezelni a 12 Lépéses Program segítségével. Ismerős közegben, ismerős úton jártam, ismerős "gyógyszert" (12 Lépéses Programot) használtam. Azt mondják a nálamnál okosabb, tapasztaltabb társaim, hogy a 12 Lépéses Programtól való függés egészséges. Mennyire ambivalens és mennyire igaz!
Egy kémiai függőségem megállítása miatt mentem AA gyűlésre. 
Gyógyuló alkoholista vagyok.
Akkoriban a városomban egyetlen egy AA gyűlés volt (hála Istennek az az egy volt már!) és amikor elértem a pár hónapos tisztaságot, egyszerre lett három. Jártam szorgalmasan mindháromra. Úgy hittem CSAK alkoholista vagyok, nincsenek keresztfüggéseim, holott éreztem, egyáltalán nem természetes módon kötődöm a férjemhez, a családomhoz. 
Aztán évek múlva megalakult nálunk is az Al-Anon csoport, kicsivel később az ACA. Már három féle 12 Lépéses gyűlést látogattam, holott tudtam azt, az AA-ban mindegyik problémámról beszélhetek, mégis fontos volt nekem, hogy a célirányos gyűléseken osszam meg a tapasztalataimat.
Felismertem, hogy az alkoholizmusom csak egy tüneti kezelése volt a társfüggésem kínjainak, amiket már nem bírtam elviselni szermentesen, így ráéreztem az alkohol feszültségoldó hatására. Elkezdtem használni, nem az ízéért ittam, hanem a hatásáért. (holott eleinte szerettem a bor ízét is, aztán már nem... a sört nem szerettem, mégis, amikor nem volt bor, megittam... a pálinkát sem szerettem, mégis volt rá példa, hogy megittam... )
Évek múlva beláttam, legyőzött engem, sokkal erősebb nálam és elhatároztam, a mai napon nem kezdek vele. Ezt teszem azóta is, naponként. Tisztelem az alkohol erejét és tisztelem, ma már megértem a betegségemet - amiről nem tehetek, mert nem jellembéli fogyatékosság, nem akaratgyengeség, hanem súlyos alkohol allergia - és hálás vagyok Billnek és Bobnak, az AA társalapítóknak, hogy létezik egy olyan program, ami több millió alkoholista életét mentette meg a világon, köztük az enyémet is. Az AA 12 Lépéses Program mintájára ma már számos más, célorientált 12 Lépéses Programok mentik meg a rászorulók életét. 
Isten áldja e két embert! 
És Isten áldjon minden gyógyulni vágyó/akaró társamat.

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |