A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)

2010. március 30., kedd.


Március 30.
Kísérletezés

Kísérletezz! Próbálkozz valami újjal! Lépj ki a kerékvágásból! Túl hosszú ideig tartottak féken! Túl hosszú ideje tartjuk féken mi magunkat!

Gyermekként sokunkat megfosztottak a kísérletezés jogától. Felnőttként sokan megfosztjuk magunkat a kísérletezés s ezzel a tanulás jogától is.

Most eljött a kísérletezés ideje. Gyógyulásunk fontos része ez. Próbáljunk ki valami újat! Persze, hogy el fogsz követni néhány hibát! De ezek révén megismerheted valódi értékeidet.

Némely dolgok nem lesznek ínyünkre, és ez rendjén való. Ezzel is egy kicsivel többet tudunk meg arról, akik vagyunk és mi az, amit nem szeretünk.

Némely dolgok tetszeni fognak, s ezek hatnak értékeinkre. Felfedezünk valami fontosat, amitől gazdagodik életünk. Vannak gyógyulásunkban nyugodt időszakok, amikor mozdulatlanul állhatunk és hagyhatjuk, hogy behegedjenek sebeink. Ezek a lehiggadás időszakai. A befelé fordulás és a belső gyógyulás időszakai. Fontos időszakok, hiszen ekkor is a problémák megoldásán munkálkodunk.

És eljön az az idő, amikor ugyanilyen fontos, hogy kísérletezzünk, hogy fejes ugorjunk valamibe.

A gyógyulás nem jelenti azt, hogy távol tartjuk magunkat az élettől. Azt jelenti, hogy megtanulunk élni, sőt teljes életet élni. A gyógyulás felfedezés, nyomozás, és kísérletezés. Azt jelenti, hogy félretesszük a múlt merev, szégyenre alapozott szabályait, és egészséges, új értékeket teremtünk, melyek alapja önmagunk és mások szeretete és a világgal való harmónia.

Kísérletezz! Próbálkozz valami újjal! Lehet, hogy nem fog tetszeni. Az is lehet, hogy hibázol. De megeshet, hogy kedvedre való lesz.

Ma megengedem magamnak a kísérletezést. Felhagyok azzal, hogy szigorúan visszafogjam magam, és fejest ugrok valami újba, ha úgy érzem, megtehetem. Istenem, segíts megszabadulnom attól, hogy megfosszam magam a valódi és teljes élettől.

A kísérletezés megtapasztalásában akkor voltam akadályoztatva, mielőtt férjhez mentem.
Bármit akartam kipróbálni, mondtam a szüleimnek, a válasz, nincsen rá pénz. Ha olyasvalamit kértem, amihez nem volt szükség pénzre, akkor a válasz egy egyszerű NEM volt. Kérdeztem, miért nem, a felelet, csak, mert én úgy akarom. Magyarázat nincs.
Ebből a szempontból a gyerekeim apja teljes szabadságot adott és ad a mai napon is.
Nyugodtan kísérletezhettem akkor is, amikor még aktívan éltem a függésemet és a 12 Lépéses Programba kerülésem után is.
Például, amikor két éves körül volt a kislányom (már dolgoztam) meg akartam tanulni kötni. Az egyik kolléganőm gyönyörű pulóvereket, alkotott, tőle is tanultam, kérdezgettem. Emlékszem, amikor nekiálltam a legelső mellénykének, amit a kislányomnak kötöttem, azt sem tudtam hogy kell befejezni a munkát, hogyan kell lekötni a szemeket. Anyósomnál laktunk ekkor és átjött a sógornőm. Ő mutatta meg, hogyan kell befejezni a munkát. Utána nagyon sok pulóvert és kardigánt készítettem a lányomnak, fiamnak és vettem a bátorságot hozzá, még saját magamnak is. Apunak is kötöttem egy pulóvert a 120kg-os termetére, olyan sokszor mondta, neki miért nem kötök. Hát én elkészítettem, ami inkább hálóing volt, mint pulóver. Fel is bontottam, lett belőle a gyerekeimnek sok minden. Eldöntöttem, férfiaknak nem kötök, abban semmi sikerélményem nem volt.
Aztán időszakosan imádok sütni. Ez is egy alkotás. A krémeket a tortákhoz saját magam találom ki, az alap, 1l tej, 3cs. pudingpor (a torta ízesítésének megfelelő) és egy kocka Rama margarin. Aztán ezt már úgy variálhatom, ahogy nekem tetszik. Kelt tésztát is szeretek sütni, kevert tésztát is. Anyósomnál pl. nem volt jó a gáztűzhelyünk sütője, ott folyton palacsintát sütöttem, hetente legalább háromszor. Amikor ezt meguntam, vettem kész ostyalapot és ezt töltöttem meg finom, főzött krémmel. Képviselőfánkot is sütöttem már. Idén karácsonykor nekibátorodtam és elkészítettem életem első zserbóját. Nagyon finom lett, felbátorodva, szilveszterre is sütöttem egy nagy tepsivel. Féltem tőle, nekem túl bonyolultnak tűnt. Beiglit viszont még nem sütöttem, ettől is félek. Majd egyszer nekiállok.
Megtanultam varrógéppel hímezni is, egy bizonyos és nagyon dekoratív módon. Egyik Al-Anonos társnőm foglalkozott saját maga tervezte ruhák eladásával, készítésével, ő tanított meg, neki voltam egy ideig a bedolgozója.
A volt barátommal üveglapot festettünk. Ezt a tevékenységet bevittem a rehabra, ahol dolgoztam, szerették a fiatalok. Az üvegfestés volt az én csoportom. Aztán megtanultam vesszőből kosarat, vázát, meg mindenféle érdekességet fonni.
Szeretek prc könyveket készíteni, ezt tavaly nyáron tanultam. Nem tudom még tökéletesen, viszont a nulláról indulva, meg vagyok elégedve magammal. Szeretem a prc könyveket, van egy P3300 HTC Windows telefonom, direkt erre a célra vettem és ezen olvasom az e-bookokat.
(a blogomba felraktam pár általam készített prc könyvet, le lehet őket tölteni, - a filmeket és a hangoskönyveket is - számítógépen és okos telefonon is lehet őket olvasni)
Mostanság nagyon érdekelnek a scriptek, a weboldal készítés. Ehhez még gyűjtöm az ismereteket, hogy neki merjek állni. Nagy lökést adott hozzá a blogom készítése, egyáltalán nem ördöngösség.
Ezek a kísérletezéseim, mind alkotások, amik örömet adnak nekem - még jobb ha másoknak is hasznukra válnak - növelik az önbizalmamat.
Úgy tapasztaltam, nekem a kísérletezéssel gondom nincsen. Amikor már nagyon akarom, még ha kissé félve, szorongva is, DE! nekiállok - ha szükséges segítséget is kérek hozzá, mint a prc könyvkészítés megtanulásához, vagy akár a kötés megtanulásához kértem - és máris alkotok, szárnyalok, és újból elcsodálkozom azon, hogy én erre is képes vagyok. 

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |