A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Napi meditáció - MEGERŐSÖDÉS - December 10. - (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)

2010. december 10., péntek.


Képes vagy gondolkodni. Képes vagy jól dönteni. Képes vagy azt választani, ami neked jó.
Igaz, néha tévedünk. De nem vagyunk merő tévedés. Képesek vagyunk revideálni a döntéseinket.
Esetenként nyugodtan meggondolhatjuk magunkat. Jogunk van hozzá.
Nem kell túlságosan fejlett intellektus ahhoz, hogy jól válasszunk. Gyógyulásunknak egyik mindenki számára elérhető ajándéka, egyúttal célja, a bölcsesség.
Mások is képesek gondolkodni. Ez pedig azt jelenti, hogy nem kell felelősséget éreznünk mások döntéseiért.
Egyúttal azt jelenti, hogy a saját választásainkért felelősek vagyunk.
Kérhetünk másoktól visszajelzéseket. Kérhetünk információt. Figyelembe vehetjük a véleményüket. De a döntést nekünk kell meghozni! Örömteli jogunk, hogy saját véleményünk legyen.
Szabadon vállalhatjuk és élvezhetjük saját elménk, intellektusunk, bölcsességünk kincseit.
Ma kincsként tekintek elmém ajándékaira. Átgondolom, amit kell, döntök, és a véleményemet értékesnek tartom. Nyitott leszek mások véleményére, de felelősséget vállalok magamért. Kérni fogom az isteni bölcsesség segítségét és bízom útmutatásában.

"Örömteli jogunk, hogy saját véleményünk legyen."
Régebben mások véleményét éreztem sajátoménak. Úgy gondoltam, amennyiben ténylegesen vállalom a saját véleményemet és őszintén és az a másik félnek esetleg nem fog tetszeni, elhagy. És én rettegtem az elhagyástól, ezért inkább voltam sokáig bólogató János.
A 12 Lépéses Program tanít arra, bárkinek és bárhol nyugodtan vállaljam fel a véleményemet adott dologgal kapcsolatban. Ezt sokáig nem mertem megtenni olyan emberekkel szemben, akiknél úgy éreztem, felettem álltak. Aztán észrevettem, másoknál meg én magasodok föléjük, szinte az összes esetben az egom emelt oda.
Nehezen találtam meg - és bevallom ezt még a mai napon is keresem olykor - azt az egyensúlyt vagy inkább érzést, ami az emberekkel szembeni egyenrangúságot nyújtja nekem.
Ők sincsenek felettem és viszont.  

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |