A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Napi meditáció - KAPCSOLATOK - November 7. - (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)

2010. november 7., vasárnap.


Minden egyes kapcsolatban, amellyel utunkon találkozunk, ajándék rejlik.
Ez az ajándék olyan új viselkedésmód, melyet a kapcsolat révén sajátítunk el: a távolabbra helyezkedés, önbecsülés, elég önbizalom ahhoz, hogy meghúzzuk a határokat, vagy más módon tudjunk élni az erőnkkel.
Néha egy-egy kapcsolat indítja el bennünk a gyógyulási folyamatot, begyógyítva egy régi sebet, vagy megoldva egy mostani problémát.
Néha azon kaphatjuk magunkat, hogy a legfontosabb tanulságokhoz olyan emberek révén jutunk hozzá, akiktől egyáltalán nem vártunk segítséget. A kapcsolatok megtaníthatnak önmagunk és mások szeretetére. Vagy hogy hagyjuk, hogy mások szerethessenek minket.
Néha nem vagyunk benne biztosak, miféle tanulságot szűrhetünk le, különösen akkor, ha a folyamat kellős közepén vagyunk. De mindig bízhatunk abban, hogy a tanulság és az ajándék ott lapul valahol. Nem kell kézben tartanunk ezt a folyamatot. Majd megértjük, ha eljön az ideje. És abban is bízhatunk, hogy az ajándék pontosan az lesz, amire szükségünk van.
Ma minden kapcsolatomért hálás leszek. Megnyitom magam ama tanulságok és ajándékok előtt, amelyeket életem szereplői tartogatnak nekem. Bízom abban is, hogy én is ajándék vagyok mások életében.

Régebben beleültem a fájdalomba, amikor egy kapcsolatom véget ért, akár párkapcsolatról volt szó, akár barátiról, akár én fejeztem be a kapcsolatot, akár a másik ember.
A 12 Lépéses Program segített és a mai napon is segít ennek átfordítására, hogy megláthassam és megtapasztalhassam, az éremnek nem csak egy oldala van. Jó, fáj, hagyom, aztán megnézem azt, hogy mire tanított engem ez a kapcsolat. Elsősorban mindenképpen az önbecsülésem növelésére, főleg olyankor, amikor egy mérgező kapcsolatot be tudtam fejezni. Kijelöltem a határaimat, eddig és nem tovább és tovább léptem. Azzal, hogy megtanultam az orromnál előrébb látni, már nem ragadok bele a fájdalomba, ez segít az előre lépéshez.
Forgatom a fejemben a lezárt kapcsolatot, több oldaláról is megnézem és arra fókuszálok, mit tanított nekem. Kiveszem belőle azt, ami számomra hasznos és hagyom a többit. 

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |