A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Napi meditáció - A TIZEDIK LÉPÉS - Szeptember 5. - (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)

2010. szeptember 5., vasárnap.


„Folytatjuk az önvizsgálatot, és ha hibáztunk, rögtön beismerjük.”
(A Névtelen Alkoholisták programjának Tizedik Lépése)
Ha egyszer eljutottunk ehhez a Lépéshez, és rendszeresen munkálkodunk rajta, megőrizhetjük és növelhetjük önbecsülésünket.
Ez a Lépés magába sűríti a Negyedik Lépéstől a Kilencedikig tartó folyamatot. Nem azért tesszük meg, hogy büntessük, vagy hogy egy folytonosan kritizáló és lealacsonyító mikroszkópon át szemléljük magunkat. Azért tesszük, hogy megőrizzük önbecsülésünket, és harmóniába kerüljünk magunkkal és másokkal. Azért tesszük, hogy megmaradjunk az úton.
Ha probléma adódik életedben, és figyelmet igényel, először azonosítsd, azután beszéld meg nyíltan Istennel, és legalább egy emberrel, egy olyan emberrel, akiben bízol. Fogadd el! Készülj fel rá, hogy elengedd! Kérd istent, vegye el tőled! Változtass a hozzáállásodon, légy hajlandó jóvátenni, amit kell – azért, hogy megóvhasd magad. Tedd meg, ami a megoldáshoz kell. Azután bocsásd el a bűntudatot és a szégyent.
Egyszerű recept ez arra, hogy megóvjuk magunkat. Így változunk. Így változtatnak meg bennünket. Ez a gyógyulás folyamata, így leszünk egészségesek. Ebben a folyamatban válunk felelőssé s tehetünk szert önbecsülésre.
Ha legközelebb olyasmit teszünk, ami aggaszt, ha úgy érezzük, letértünk az útról, vagy irányt tévesztettünk, nem kell szégyenkezésre pazarolnunk az energiánkat. Megtehetjük a Tizedik Lépést. És élhetjük tovább az életünket.
Istenem, segíts, hogy ez a Lépés és a többi is megszokott módszerré váljon problémáim és feladataim megoldásában. Segíts tudnom, hogy szabadon élhetek, megengedhetem magamnak, hogy kísérletezzek életemmel, és leszűrjem a tapasztalatokat. Ha letérek utamról, vagy valamilyen probléma követel figyelmet, segíts, hogy a Tizedik Lépést alkalmazva foglalkozzam vele.

Azt mondják az előttem haladók a 12 Lépéses Programban, hogy a Lépések egymásra épülnek és az sem véletlen, hogy egymás után következnek.
Nálam az Első Lépést mindjárt a Tizedik Lépés követte. Így hozta az életem.
Úgy emlékszem egy régebbi meditáció kapcsán el is mondtam, hogyan történt ez, most elmondom még egyszer. Szükséges emlékeztetnem magam arra, honnan jöttem, nem szabad elfelejtenem az utat amit megtettem, sem azt, milyen mélyről kezdtem. Többek között ez is segíti a megmaradásomat.
A legelső AA gyűlés után kaptam egy kis kártyát, amin rajta volt az AA (Névtelen Alkoholisták) 12 Lépése, 12 Hagyománya és a hátoldalán az Ima. Egyik nap, ebéd után éppen ezt olvasgattam. Meg, megálltam egy-egy Lépésnél, elgondolkodtam rajta. Aztán elálmosodtam és elaludtam. A telefon csörgése ébresztett fel. Az akkori barátnőm hívott és én nagyon mérges lettem rá, hogy felébresztett. Két bántó mondattal rövidre zártam a beszélgetést és visszaültem az ágyra. Bántott nagyon, amit mondtam, ahogy viselkedtem és eszembe jutott, mintha olvastam volna valamit a kis kártyán ezzel kapcsolatban. A kezembe vettem, és megtaláltam a Tizedik Lépést. Visszamentem a telefonhoz, tárcsáztam a barátnőm számát és bocsánatot kértem tőle, kértem arra is, ne haragudjon rám a történtek miatt és tudom, hogy nem látott oda, honnan is tudhatta volna, hogy én éppen alszom.
Ez volt életem legelső Tizedik Lépése. És micsoda megkönnyebbülést éreztem utána! Nem nyomasztott a szégyen, a bűntudat, mert alázatot gyakoroltam a tökéletlenségem felett és beláttam a hibámat. Azóta is az egyik legkedvesebb Lépésem. MERT! - gyengeségem az erősségem! 

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |