A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Napi meditáció - MI JÓ NEKEM? - Szeptember 14. - (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)

2010. szeptember 14., kedd.


Amikor kisebb-nagyobb döntéseink előtt lelkünkben kutakodunk, megtanulhatjuk feltenni ezeket a kérdéseket: „Jó ez nekem?”, „Csakugyan ezt akarom?”, „Erre van szükségem?”, „Jó nekem ez az irány, vagy megint behódolok mások akaratának, és hagyom, hogy ők irányítsanak?”

Egyáltalán nem egészségtelen önzésről van szó, ha megkérdezzük valamiről, jó-e nekünk; sokkal inkább egészséges önvédelem ez, amit nem kell szégyellnünk.

Nem igaz, hogy az önimádat lejtőjén indulunk el, ha feltesszük magunkban ezt a kérdést. Nem térünk el Isten tervétől sem, és nem cselekszünk a nekünk szánt jó ellen. Inkább kivesszük részünket abból, hogy életünk a legjobb úton terelődjék célja felé; kérdezési jogunkkal élve megőrizzük önbecsülésünket.

Ma hozzákezdek ahhoz, hogy legjobb érdekeimet szolgálva cselekedjem. Megértem, hogy választásaim esetenként nem fognak mindenkinek tetszeni környezetemben. Megértem, hogy akkor vállalok igazán felelősséget életemért, és választásaimért, ha felteszem magamnak azt az egyszerű kérdést, hogy jó-e nekem ez vagy az.

Az elmúlt napokban írtam egyik meditációhoz egy olyan megosztást, ami vissza-vissza tér időnként a gondolataimba, ugyanis belekodependentáltam magam abba, hátha Nektek esetleg az üt szöget a fejetekben, miközben olvassátok, "ez a nő nagyon önző."
A "NINCS HATALMUNK MÁSOK FELETT" című meditációnál esett meg a fent említett gondolatsor.
http://aszavakablakokvagyfalak1.blogspot.com/2010/09/napi-meditacio-nincs-hatalmunk-masok.html
A mai meditáció viszont teljességgel rámutat arra, mondhatom bátran, igazolja azt, hogy amit anno fejtegettem, nem, nem önzőség a részemről. Tehát nincsen okom magyarázkodásra, sem mások, sem saját magam előtt, a jó úton járok. Hiába, olykor megerősítésre van szükségem és ebben a mai meditáció mindenképpen a segítségemre van.
Úgy hiszem, kulcs fontosságú mondat a gyógyulásom útját járva, hogy időnként egy-egy döntés előtt megkérdezzem magamtól, mi a jó nekem. Mindegy, hogy más emberek mit szólnak vagy gondolnak, a lényeg, a döntésemért én vagyok egyedüli felelős és a mai jóllétemért is.
Amikor nem tudtam nemet mondani, azért is én voltam a felelős és amióta megtanultam a nemet mondást, ezért is én vagyok felelős. Jobban is érzem magam azóta. 

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |