A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Napi meditáció - Nyolcadik Lépés - Augusztus 24. - (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)

2010. augusztus 24., kedd.


Listát készítünk mindazokról, akiknek ártottunk és igyekszünk ezt jóvátenni.
(Névtelen Alkoholisták programjának Nyolcadik Lépése)
A Nyolcadik Lépést nem büntetésnek szánták; célja, hogy megszabadítson a bűntudattól, a szorongástól és a disszonanciától.
Először is listát készítünk azokról, akiknek ártottunk, miközben a túlélésért küzdöttünk. Önmagunkban valószínűleg több kárt tettünk, mint bárki másban, tehát írjuk föl magunkat első helyre ezen a listán.
Gyakran hajlunk arra, hogy bűntudatot érezzünk mindennel kapcsolatban, amit tettünk, és mindenkivel szemben, akivel valaha kapcsolatba kerültünk. Ez indokolatlan bűntudat. A lista segíti, hogy tisztázzuk, okkal vagy ok nélkül büntetjük-e magunkat. Legyünk teljesen őszinték, és ne tagadjunk le semmit magunk előtt.
Ha már kész a lista, legyen bennünk hajlandóság arra, hogy kárpótoljuk azokat, akik a listánkon szerepelnek, mert csak így gyógyulhatunk meg. Ez nem jelenti azt, hogy szégyellnünk kell és meg kell büntetnünk magunkat, azt jelenti, hogy küzdjük le büszkeségünket, és ne keressünk újabb és újabb mentségeket. Ha megtesszük, még javítunk is önbecsülésünkön. Helyreáll a jó kapcsolatunk önmagunkkal, másokkal és Felsőbb Erőnkkel.
Ma igyekszem őszintén megérteni azokat, akiket megbántottam. Istenem, segíts, hogy elengedhessem büszkeségemet és mentségeimet. Segíts, hogy kárpótoljam mindazokat, akiknek ártottam, és ez által javítsam kapcsolatomat önmagammal, és másokkal.

Őszintén meg kell hogy mondjam, én listát eddig sosem készítettem. Annyira leredukálódtak körülöttem az emberek a függőségeim aktív élése alatt, hogy fejben képes voltam összeszedni őket. Az is igaz, hogy saját magamtól nem kértem bocsánatot és jól tudom, kemény vagyok magammal a mai napon is, többször nem megengedő, mint azt szeretném.
Úgy érzem, legjobban saját magamon kívül, a gyerekeimnek ártottam. Jóvátenni csakis úgy tudtam, hogy megmutattam, lehet másképpen is élni, másféle, sokkal őszintébb és illúzióktól mentesebb gondolkodással.  

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |