A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)

2010. július 23., péntek.
Július 23.
Ne erőltesd!

Hagyj fel a dolgok erőltetésével!

Hagyj fel a dolgok mindenáron való erőltetésével, ha teljesen kimerít, vagy nem hozza meg a kívánt eredményt! Ne gondolj rá olyan sokat! Ne aggódj miatta! Ne próbáld kikényszeríteni, kicsikarni, hogy bekövetkezzék!

Ha erőlteted, azzal uralkodni akarsz fölötte. Pozitív cselekedetekkel elősegíthetjük, hogy a kívánt dolog bekövetkezzék. Megtehetjük a mi dolgunkat ebben. De sokan ennél jóval többet tesznek. Átlépik a határt, amely a magukról való indokolt gondoskodás és az uralomvágy között húzódik.

Az uralkodás önpusztító. Azáltal, hogy saját tennivalóink határát kiterjesztjük valaminek a kikényszerítése érdekében, esetleg éppen megakadályozzuk a bekövetkezését. Végezd nyugodtan, békés harmóniában a feladatodat. Azután engedd el. Egyszerűen engedd el. Még ha kényszerítened kell is rá magad. „Tégy úgy mintha…” És sokkal jobb lesz az eredmény.

Lehet, hogy nem következik be. Lehet, hogy nem úgy következik be, ahogy remélted, vagy szeretted volna. De biztos, hogy akkor sem úgy lett volna, ha te manipulálod.

Tanuld meg hagyni, hogy megtörténjenek az események, mert mindenképpen megtörténnek!

Ma felhagyok azzal, hogy erőltessek bizonyos dolgokat. Ehelyett hagyom, hogy a dolgok maguktól megtörténjenek. Ha azon kapom magam, hogy manipulálni próbálom az eseményeket, vagy az embereket, leállítom magam, és kitalálom, hogyan távolodhatnék el.

Régebben azt hittem, hogy minden rajtam múlik. Úgy gondoltam, ha mindent megteszek a kívánt eredményhez, elégedett leszek. Eszembe sem jutott, hogy csak emberi oldalról tudom megközelíteni a dolgokat, nem vagyok Mindenható. Régebben úgy gondolkodtam, nincsen lehetetlen csak tehetetlen. Ma másképpen élem az életem, nem csak tudatában vagyok annak, hogy emberből vagyok, hanem érzem is. És ezzel együtt az emberi korlátaimmal is tisztában vagyok.
Ma ezt mondom magamnak, úgy szeretném, ezt vagy azt (céljaim vannak) megteszek mindent érte emberi oldalról, viszont már nem görcsölök rá, és a következő mondattal engedem el, Legyen meg a Te akaratod. Sokkal könnyebben élem így az életem.

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |