A blog fő profilja, hogy a függőségekkel foglalkozzék saját tapasztalatból merítve. Kiemelten a társfüggéssel (kodependencia) és az alkoholizmussal. Úgy gondolom ez a két betegség, igen, betegség és nem jellembeli fogyatékosság, sok éve Magyarországon népbetegséggé nőtte ki magát. Szükséges foglalkozni vele.

(Saját tapasztalat a Melody Beattie meditációk alatt olvasható.)

Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)

2010. április 11., vasárnap.

Április 11.
Anyagi célok

Az anyagi helyzetünkért való felelősségvállalás növeli önbecsülésünket és csökkenti aggályainkat.
Manapság mindannyian meghatározott anyagi körülmények között élünk. Van valamennyi pénzünk, és tudjuk, hogy újabb pénzekhez jutunk. Van egy halom kifizetendő számlánk. Vannak adóterheink. Mindezek együtt alkotják jelenlegi anyagi körülményeinket. A részletektől függetlenül, az elfogadás, a hála és az önmagunkért vállalt felelősség csökkenteni fogja a stresszt.
Mindnyájunknak van valamiféle anyagi jövője. Életünknek kevés olyan jövőbeli aspektusa van, amelyet irányítani tudunk, de elősegíthetjük jövőnket azzal, ha célokat tűzünk ki.
Nem kell semmilyen kényszert éreznünk céljaink miatt. Nem kell állandóan figyelnünk és értékelnünk haladásunk ütemét. De jótékony hatású, ha célokat találunk ki, és leírjuk őket. Mit szeretnénk elérni a jövőben anyagi szempontból? Milyen anyagi problémákat szeretnénk megoldani? Mennyit szeretnénk keresni ennek az évnek a végén? És a következő év végén? Öt év múlva?
Hajlandók vagyunk megfogalmazni céljainkat, és bízni Felsőbb Erőnkben, hogy vezérelni fog.
Fizesd ki időben a számlákat! Lépj kapcsolatba a hitelezőkkel! Köss megállapodásokat! Tedd meg, ami tőled telik – még ma! Tűzz ki célokat! Aztán engedd el az egészet, és koncentrálj az életre! Az anyagi ügyeinkért való felelősségvállalás nem azt jelenti, hogy a pénzt helyezzük életünk középpontjába. A felelősségvállalással éppen azt érhetjük el, hogy ne a pénz álljon életünk centrumában. Felszabadít, hogy végezhessük a dolgunkat, és olyan életet éljük, amilyet szeretnénk. Megérdemeljük az anyagi felelősségvállalással együtt járó önbecsülést és békét.
Ma rászánom a kellő időt, hogy anyagilag is felelősséget vállaljak magamért. Ha itt az ideje, hogy kifizessem a számlákat, vagy a hitelezőkkel tárgyaljak, meg fogom tenni. Ha itt az ideje a célok kijelölésének, ezt is meg fogom tenni. És ha megtettem, amit kell, a többit elengedem.

Régebben előkelő helyen szerepeltek nálam az anyagiak, főleg a velük járó külsőségek.
Jó pár éve elsődleges helyen a Felsőbb Erőm áll és a gyógyulásom, a magam üteme szerint.
Nem tagadom, fontos az anyagi viszonylagos biztonság számomra is.
Sok évnek kellett eltelnie ahhoz a 12 Lépéses Programban, hogy kisebb-nagyobb sikerrel, nulláról, hármas-négyes osztályzatot értem el, a magam megítélése szerint, ami az anyagiakkal kapcsolatos az életemben. Nem volt ez egyszerű menet a részemről, keményen megdolgoztam érte és dolgozom a mai napon is. Mivel én vagyok itthon az a valaki, aki beosztja és kezeli a pénzt, kénytelen voltam célokat kitűzni magamnak azért, hogy a mindennapjaimat ne nyomja agyon a pénztől való függés és a vele járó szorongásom. Nem azt mondom, hogy ma már minden napom felhőtlen, DE! azt igen, hogy egy jó ideje váltakozik a szorongással a szorongásmentes időszak és olykor a nyugodt időszak a hosszabb.
Mint az írtam is már, azzal problémám nem volt, hogy a havi feladandó csekkeket kikészítsem. Azzal volt a gond, mihelyt kezembe kaptam a pénzt, elvitt a betegségem, sugdosott és meggyőzött arról, ráérek kifizetni a következő hónapban a számlákat, MOST! inkább vegyem meg a gyerekeimnek, amit a kirakatban láttam. A változás az volt, nem gondolkodtam, ahogy meghozta a postás vagy a gyerekeim apja a pénzt, szó szerint, ész nélkül mentem a postára, kezemben a csekkekkel és fel is adtam őket. (megfogadtam a szponzorom javaslatát) Micsoda megkönnyebbülés volt! És így tettem a következő hónapban és utána is. Voltak és még ma is vannak megcsúszásaim, nehéz folyamatosan a Programot élnem ebből a szempontból, mégis megérdemlem, hogy megveregessem a vállam, mivel nagy a változás életem ebbéli szakaszában.
Rájöttem, amikor teljességgel az anyagiak irányítanak, irányít a káoszigényem, élem a betegségemet. Ezek szerint, időszakosan még szükségem van a pénzzel kapcsolatos szorongásra. A lényeg, már nem folyamatos, megszakítják a nyugalommal teli, az anyagiak elengedésével járó időszakok.
Életemben először lett olyan kitűzött célom, hogy másfél évig gyűjtögettem egy új laptopra - mindig használt, összetákolt számítógépeink voltak - eldöntöttem végig csinálom, megszerzem és így is lett.
Hálás vagyok, hogy a mai napon nem a pénz áll életem középpontjában.

Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

 
A szavak ablakok vagy falak?! © Copyright 2010 | Design By Gothic Darkness |